1.Základné ustanovenia
Tieto VOP upravujú vzťahy medzi zmluvnými stranami kúpnej zmluvy, kedy na jednej strane je spoločnosť PACHO MATRTAJ Z HYBE, s.r.o., IČO 50022164, so sídlom Kapitulská 6, 917 00, Trnava, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava I, vložka č. 36740/T, ako predávajúci (ďalej len „predávajúci“) a na strane druhej je kupujúci, ktorý môže byť aj spotrebiteľom (ďalej len „kupujúci“).
Portál www.pachomatrtaj.sk je primárne určený užívateľom starším ako 18 rokov. Návštevník, ktorý nedosiahol 18 rokov je oprávnený nakupovať iba položky ktoré neobsahujú alkohol (nealko nápoje, darčekové a reklamné predmety a pod.).
Predmetom predaja sú alkoholické nápoje, nápoje obsahujúce alkohol, víno, šumivé víno a pivo. Tovarom sa rozumie predovšetkým alkoholické nápoje s obsahom alkoholu od 0,1% do 80% a prípadne aj ďalší doplnkový sortiment. Opis každého konkrétneho tovaru je vždy uvedený na stránke www.pachomatrtaj.sk
Zákazník („kupujúci“), ktorý použije alkoholické nápoje zakúpené prostredníctvom PACHO MATRTAJ Z HYBE, s.r.o. na podnikateľskú činnosť, súhlasom s obchodnými podmienkami potvrdzuje, že je riadne zaregistrovaný na colnom úrade a na vyžiadanie poskytne spoločnosti PACHO MATRTAJ Z HYBE, s.r.o. kópiu povolenia s registračným číslom. Zákazník súčasne preberá plnú zodpovednosť za dôsledky spojené s predajom alkoholických nápojov bez riadnej registrácie na colnom úrade.
Kupujúcim je spotrebiteľ alebo podnikateľ.
Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti. Právne vzťahy predávajúceho so spotrebiteľom, ktoré nie sú výslovne upravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami zák. č 40/1964 Zb., Občiansky zákonník, ako aj súvisiacimi predpismi.
Podnikateľom sa rozumie:
- osoba zapísaná v obchodnom registri,
- osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia,
- osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia na základe osobitných predpisov,
- osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie na základe osobitného predpisu.
Právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorým je právnická osoba, ktoré nie sú výslovne upravené týmito VOP ani zmluvou medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadia ustanoveniami príslušných právnych predpisov Slovenskej republiky zákona č 513/1991 Zb., Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov, ako aj súvisiacimi predpismi. V prípade akýchkoľvek rozdielov medzi VOP a individuálnou zmluvou, má prednosť text zmluvy.
Kupujúci podaním objednávky potvrdzuje, že sa zoznámil s týmito VOP, ktorých neoddeliteľnú súčasť tvorí reklamačný poriadok a dokument „Spôsoby dopravy“, podmienkami objednávanej služby a/alebo poskytovaného licenčného oprávnenia a že s nimi súhlasí, a to v znení platnom a účinnom v momente odoslania objednávky. Kópiu VOP dostane kupujúci ako prílohu potvrdenia objednávky na zadanú emailovú adresu.
Kupujúci si je plne vedomý, že mu kúpou produktov a služieb, ktoré obsahuje obchodná ponuka predávajúceho, nevznikajú žiadne práva na používanie registrovaných značiek, obchodných názvov, firemných lôg či patentov predávajúceho alebo ďalších firiem, ak nie je v konkrétnom prípade osobitnou zmluvou dohodnuté inak.
Kupujúci z krajín Európskej únie nakupujú s rešpektovaním právnych predpisov krajiny dodania. Predávajúci nemá žiadnu zodpovednosť v prípade, že kupujúci nakupuje v rozpore s platnou legislatívou krajiny dodania.
Tovar, ktorý je prezentovaný na internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci je bežne súčasťou katalógu dodávaného tovaru a s výnimkou nepredvídateľných okolností predávajúci zaručuje dostupnosť všetkých uvedených tovarov.
Predávajúci je viazaný svojou ponukou tovaru vrátane ceny počas lehoty 24 hodín od odoslania oznámenia o prijatí objednávky kupujúcemu.
Kúpna zmluva
Ak je kupujúcim spotrebiteľ, návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy je umiestnenie ponúkaného tovaru predávajúcim na stránky, kúpna zmluva vzniká odoslaním objednávky kupujúcim spotrebiteľom a prijatím objednávky predávajúcim. Toto prijatie predávajúci bezodkladne potvrdí kupujúcemu informatívnym emailom na zadaný email, na vznik zmluvy však toto potvrdenie nemá vplyv. Prílohou tohto potvrdenia je aktuálne znenie VOP a reklamačného poriadku predávajúceho. Vzniknutú zmluvu (vrátane dohodnutej ceny) možno meniť alebo rušiť len na základe dohody strán alebo na základe zákonných dôvodov. Pre výnimku z tohto postupu pozri bod V. Objednávanie.
Pokiaľ je kupujúcim právnická osoba, návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy je zaslaná objednávka tovaru kupujúcou právnickou osobou a samotná kúpna zmluva je uzatvorená v okamihu doručenia záväzného súhlasu predávajúceho kupujúcej právnickej osoby s týmto jeho návrhom.
Prípadné spory a vzťahy, ktoré vzniknú na základe zmluvy, budú riešené výhradne podľa platných právnych predpisov Slovenskej republiky a budú riešené súdmi Slovenskej republiky.
Zmluva je uzatváraná v slovenskom jazyku.
Uzavretá zmluva je predávajúcim archivovaná po dobu najmenej piatich rokov od jej uzavretia, najdlhšie však na dobu podľa príslušných právnych predpisov, za účelom jej úspešného splnenia a nie je prístupná tretím nezúčastneným stranám. Informácie o jednotlivých technických krokoch vedúcich k uzatvoreniu zmluvy sú zrejmé z týchto obchodných podmienok, kde je tento proces zrozumiteľne popísaný. Kupujúci má možnosť pred vlastným odoslaním objednávky ju skontrolovať a prípadne opraviť. Tieto VOP sú k dispozícii na jednotlivých portáloch predávajúceho a je tak umožnená ich archivácia a reprodukcia kupujúcim.
Náklady spojené s používaním komunikačných prostriedkov na diaľku (telefón, internet, atď.) pre vytvorenie objednávky sú v normálnej výške, ktorá je závislá od tarify jednotlivých telekomunikačných služieb využívaných kupujúcim.
2.Bezpečnosť a ochrana informácií
Predávajúci záväzne prehlasuje, že všetky poskytnuté osobné údaje sú dôverné a podliehajú iba k uskutočneniu plnenia zmluvy s kupujúcim a reklamných akcií predávajúceho a nebudú inak uverejnené, poskytnuté tretím, nezúčastneným, stranám a pod., výnimku tvorí situácia súvisiaca s distribúciou či platobným stykom súvisiaci priamo s objednaným tovarom (oznámenie mena a adresy doručenia). Predávajúci postupuje tak, aby údaje kupujúceho nespôsobili ujmu na kupujúceho právach, predovšetkým na práve na zachovanie ľudskej dôstojnosti, a tiež berie ohľad na ochranu pred ilegálnym zasahovaním do súkromného a personálneho života subjektu údajov. Osobné dáta, ktoré poskytuje dobrovoľne kupujúci predávajúcemu za účelom vybavenia objednávky a reklamných akcií predávajúceho, sú kumulované, spracovávané a archivované v súlade s platnou legislatívou Slovenskej republiky, predovšetkým so zákonom č. 18/2018 Z.z., O ochrane osobných údajov, v platnom a účinnom znení. Kupujúci poskytuje predávajúcemu svoje povolenie na zhromažďovanie a spracovanie týchto osobných údajov za účelmi splnenia predmetu uzatvárané kúpnou zmluvou a využitie pre reklamné účely predávajúceho (najmä pre posielanie obchodných oznámení, telemarketing, sms), tento súhlas trvá až do doby písomného vyjadrenia nesúhlasu s týmto spracovaním zo strany kupujúceho zaslaným na adresu predávajúceho, PACHO MATRTAJ Z HYBE, s.r.o., Kapitulská 6, 917 00, Trnava. Písomné vyjadrenie sa v tejto záležitosti považuje aj forma elektronická, predovšetkým pomocou kontaktného formulára na webových stránkach www.pachomatrtaj.sk . Kupujúci má právo prístupu k svojim osobným dátam a má právo na ich opravu (za pomoci citovaného kontaktného formulára), do toho sa počíta aj právo požadovania vysvetlenia a odstránenia nevyhovujúceho stavu a ďalších zákonných právach k týmto dátam.
Kupujúci, ktorý je fyzickou osobou, predávajúcemu poskytne nasledovné osobné údaje – meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ (prípadne dodaciu adresu, pokiaľ sa nezhoduje s adresou trvalého bydliska), telefonický kontakt a e-mailovú adresu.
Poskytnutie osobných údajov, ktoré sú uvedené v predchádzajúcom odseku kupujúcim je dobrovoľné, pričom čas platnosti súhlasu je vymedzený dosiahnutím účelu kúpnej zmluvy.
Kupujúci prehlasuje , že súhlasí so spracovaním a využívaním osobných údajov v zmysle zákona NR SR č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení zmien a doplnkov a to ( Meno a priezvisko, prípadne titul, iné kontaktné údaje uvedené zákazníkom, telefónne číslo pre doručenie kuriérskou službou, adresa elektronickej pošty pre potreby prijatia a potvrdenia objednávok, písomná a elektronická komunikácia so zákazníkom pre potreby vybavenia reklamácií, adresa trvalého bydliska, adresa doručenia tovaru) za účelom :
- potvrdenie objednávky, platby za tovar, dodania objednaného tovaru
- doručenie tovaru a identifikácia zákazníka pred odovzdaním vopred zaplateného tovaru
- evidencia kupujúcich na účely vedenia ich užívateľských účtov
- meno a priezvisko, adresa trvalého bydliska , prípadne iné údaje – fakturačné údaje, vystavenie daňového dokladu – faktúry, v zmysle zákona 222/2004 Z.z. o dani z pridanej hodnoty
- evidencia objednávok kupujúcich pre riešenie prípadných reklamácií
- so zasielaním informácií o novinkách a akciách na internetovom obchode www.pachomatrtaj.sk telefonicky alebo prostredníctvom elektronickej pošty ak o túto službu má záujem kupujúci
- prevádzkovateľ získava, používa a spracováva iba tie údaje , ktoré sú potrebné v súvislosti s objednávkou kupujúceho a neposkytuje tieto údaje tretím osobám ani spoločnostiam, ktoré spracovávajú databázy osobných údajov a ani ich nezverejňuje, okrem poskytnutia údajov štátnym orgánom a orgánom miestnej samosprávy v prípade vykonávanej kontroly
- kupujúci je povinný uviesť spoločnosti pri registrácií do internetového obchodu a v objednávke iba pravdivé údaje
- kupujúci sa zaväzuje, že v prípade zmien osobných údajov tieto oznámi prevádzkovateľovi najneskôr pri najbližšej objednávke
- kupujúci súhlasí aby údaje, ktoré poskytol pre účely doručenia boli poskytnuté subjektu, ktorý doručenie vykonáva
Kupujúci má právo a možnosť aktualizovať osobné údaje ihneď po prihlásení, priamo v on-line režime na webovej stránke internetového obchodu, v sekcii pre zákazníkov.
Kupujúci má právo vyžadovať od predávajúceho na základe písomnej žiadosti –
- potvrdenie, či sú alebo nie sú osobné údaje o ňom spracúvané,
- v zrozumiteľnej forme presné informácie o zdroji, z ktorého získal jeho osobné údaje na spracúvanie,
- v zrozumiteľnej forme zoznam jeho osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
- likvidáciu alebo opravu jeho neúplných, nesprávnych alebo neaktuálnych osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
- likvidáciu jeho osobných údajov, ktorých účel spracúvania sa skončil (pokiaľ sú predmetom spracúvania úradné doklady obsahujúce osobné údaje, môže požiadať o ich vrátenie),
- likvidáciu jeho osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, pokiaľ došlo k porušeniu zákona,
3.Ceny
Všetky ceny sú zmluvné. V on-line e-shope sú vždy aktuálne a platné ceny. Ceny sú uvedené v eurách a konečné, tzn. vrátane DPH, prípadne všetkých ďalších daní a poplatkov, ktoré musí spotrebiteľ pre získanie tovaru zaplatiť, to sa netýka prípadných poplatkov za dopravné a pod. Akciové ceny platia do vypredania zásob pri uvedení počtu kusov akciového tovaru alebo po dobu časovo určenú.
Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek upraviť cenu tovaru uvedenú na internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci. Zmena ceny tovaru sa nevzťahuje na kúpne zmluvy uzatvorené pred zmenou ceny, bez ohľadu na to, že ešte nedošlo k dodaniu tovaru. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu kúpnej ceny aj v prípade zmeny právnych predpisov, alebo zmeny cien od dodávateľov alebo výrobcov tovaru. Predávajúci je viazaný cenou v momente potvrdenia prijatia objednávky.
Kúpna cena je splatná najneskôr pri dodaní tovaru kupujúcemu, pričom jej úplné zaplatenie je podmienkou pre vydanie tovaru kupujúcemu. Ak kupujúci kúpnu cenu nezaplatí, predávajúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy.
Kupujúci môže platiť kúpnu cenu za tovar niektorým z nasledovných spôsobov:
- a) prevodom na účet
b) v hotovosti pri dodaní tovaru
c) dobierkou pri prevzatí tovaru od kuriéra
d) v prípade osobného odberu je možná platba v hotovosti (do 5000€) alebo platobnou kartou - e) platba na faktúru so splatnosťou (len pri splnení podmienok pre poskytnutie kreditu)
V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu bezhotovostným prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na účet predávajúceho.
Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za dodaný tovar v lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí tovaru. Pri platbe vopred sa kúpna cena hradí pred dodaním tovaru.
Kúpna cena nezahŕňa náklady na dodanie tovaru, ktoré znáša kupujúci, pričom na ich splatnosť a spôsob platenia sa primerane použijú ustanovenia o splatnosti kúpnej ceny. Kupujúci je povinný nahradiť náklady na dodanie tovaru aj vtedy, ak odmietne prevziať riadne objednaný a doručený tovar, ktorý nemá žiadne závady.
V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve, kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a požadovať vrátenie kúpnej ceny len v súlade s platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky.
V prípade, ak kupujúci nezaplatí predávajúcemu kúpnu cenu, predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy.
Vlastnícke právo k tovaru prejde na kupujúceho úplným zaplatením kúpnej ceny a nákladov na dodanie tovaru.
Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď prevezme tovar od predávajúceho, alebo keď tak neurobí včas, tak v čase keď mu predávajúci umožní nakladať s tovarom a kupujúci tovar neprevezme.
4.Objednávanie
Kupujúci dostane tovar za cenu platnú v čase objednania. Kupujúci spotrebiteľ má možnosť sa pred vykonaním objednávky oboznámiť s celkovou cenou vrátane DPH a všetkými ďalšími poplatkami. Táto cena bude uvedená v objednávke a v správe potvrdzujúcej prijatie objednávky tovaru. Kupujúci spotrebiteľ má možnosť sa pred vykonaním objednávky oboznámiť so skutočnosťou, po akú dobu zostáva ponuka alebo cena v platnosti. Objednávať je možné nasledujúcimi spôsobmi:
- osobne v prevádzke predávajúcej spoločnosti
- telefonicky
- e-mailom
- z e-shopu zo skladových zásob spoločnosti
Vyplnením a odoslaním formulára (objednávky) na internetovej stránke predávajúceho kupujúci zaslal návrh na uzavretie kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je prevod vlastníckeho práva k tovaru označeného kupujúcim za kúpnu cenu a za podmienok, uvedených v tejto objednávke (ďalej len „objednávka“).
Zaslaním objednávky kupujúci súhlasí so znením VOP ako ja ich príloh, so znením reklamačných podmienok ako aj s cenou objednaných tovarov a služieb a objednávka sa tým pádom stáva záväznou.
Po odoslaní objednávky pošle predávajúci na e-mailovú adresu kupujúceho automaticky oznámenie o prijatí objednávky do elektronického systému predávajúceho (ďalej len „potvrdenie doručenia objednávky“). Na e-mailovú adresu kupujúceho môžu byť, ak je to potrebné, zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom jeho objednávky.
Potvrdenie doručenia obsahuje údaje o tom, že predávajúcemu bola doručená objednávka. Potvrdenie o doručení objednávky nie je akceptovaním návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy.
Predávajúci pošle na e-mailovú adresu kupujúceho informáciu o tom, či bola objednávka kupujúceho prijatá na vybavenie (ďalej len „akceptácia objednávky“).
Nutnou podmienkou pre akceptovanie elektronickej objednávky je vyplnenie všetkých povinných údajov v objednávkovom formulári. Objednávka musí obsahovať nasledujúce náležitosti:
– názov odberateľa, fakturačnú adresu, adresu na doručenie zásielky
– kontaktné údaje na odberateľa – telefón, e-mail
– druh a množstvo objednaného tovaru
– spôsob platby
– spôsob odberu, doručenia
– u podnikateľských subjektov výpis z OR alebo ŽR, IČO, DIČ, IČ DPH a povolenie na predaj alebo distribúciu SBL, pokiaľ ním disponujú
Kupujúci musí mať minimálne 18 rokov na nákup alkoholických nápojov.
Kúpna zmluva je uzavretá doručením akceptácie objednávky v elektronickej alebo písomnej podobe kupujúcemu.
Kupujúci je odoslaním objednávky viazaný k zaplateniu kúpnej ceny objednaného tovaru.
Objednávky uskutočnené prostredníctvom internetového obchodu www.pachomatrtaj.sk sú záväzné. Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil a súhlasí s Obchodnými podmienkami a ich prílohami. Zmluva vzniká odoslaním objednávky kupujúcim a prijatím objednávky predávajúcim. Prijatie predávajúci bezodkladne potvrdí na zadaný e-mail kupujúceho. Takto uzatvorenú zmluvu nie je možné jednostranne meniť. Uzatvorenú zmluvu je možné zrušiť iba na základe dohody oboch strán.
5.Platobné a dodacie podmienky
Tovar je predávaný podľa vystavených vzorov, katalógov, vzorkovníkov predávajúceho umiestnených na internetovej stránke elektronického obchodu. Dodávaný tovar je tovarom, ktorý je vyobrazený na internetovej stránke. Kupujúci akceptuje, že zobrazenie tovaru na internetovej stránke nemusí presne zodpovedať vzhľadu priamo pozorovaného tovaru, a že môžu existovať odchýlky spôsobené zachytením a/alebo prezentáciou obrazu tovaru prostredníctvom optických a/alebo elektronických záznamových, prenosových a/alebo prezentačných prostriedkov.
Predávajúci je povinný objednávku kupujúceho splniť, ak bola ním akceptovaná a tovar dodať kupujúcemu v lehote podľa záväznej akceptácie objednávky, najneskôr však, v prípade platby na dobierku s dodaním prostredníctvom kuriérskej spoločnosti (DPD, alebo inej), do 1 – 3 dní odo dňa expedície objednávky.
Tovar je možné kupujúcemu zaslať prepravnou službou DPD. Podmienkou je odoslanie objednávky a jej vyfakturovanie do 12:00 hod. Prepravca garantuje doručenie zásielky kamkoľvek v rámci SR do 24 hodín. Cena prepravy sa riadi podľa cenníka aktuálneho v deň objednávky.
Ceny dopravy nájdete na webovej stránke www.pachomatrtaj.sk
V prípade, ak dôjde k omeškaniu dodania tovaru zo strany predávajúceho, predávajúci je oprávnený dodať tovar v primeranej náhradnej lehote, ktoré nepresiahne 14 dní odo dňa uplynutia dodacej lehoty 1-3 dni.
Ak predávajúci nedodá tovar ani v lehote podľa predchádzajúceho odseku, kupujúci je oprávnený od zmluvy odstúpiť a zmluva zanikne odstúpením, ak odstúpenie dôjde predávajúcemu skôr ako tovar odoslal (pri dodaní Poštou alebo iným doručovateľom).
Miestom dodania tovaru je miesto uvedené v záväznej akceptácii objednávky predávajúcim, ak sa zmluvné strany nedohodnú písomne inak. Kupujúci je povinný prevziať tovar v tomto mieste.
Predávajúci je oprávnený dodať tovar pred uplynutím lehoty dohodnutej v kúpnej zmluve.
Predávajúci tovar dodá prostredníctvom zásielkových služieb DPD, alebo prostredníctvom iného doručovateľa alebo iným spôsobom, tak ako bude uvedené v záväznej akceptácii objednávky.
Kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru a podpísať protokol o doručení a odovzdaní tovaru. Tretia osoba splnomocnená na prevzatie tovaru je povinná predložiť predávajúcemu originál alebo kópiu kúpnej zmluvy a dokladu o zaplatení tovaru, ak bola cena hradená vopred a písomné plnomocenstvo. Ak bude potrebné dodávku tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúceho na mieste určenom v kúpnej zmluve, všetky náklady s tým vzniknuté hradí kupujúci.
Tovar sa považuje za dodaný okamihom doručenia tovaru na adresu uvedenú v záväznej akceptácii objednávky, ak sa tovar doručuje prostredníctvom DPD alebo iného doručovateľa.
V prípade, ak kupujúci tovar neprevezme je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a predať tovar tretej osobe. Ak kupujúci poruší povinnosť tovar prevziať, je predávajúci oprávnený účtovať kupujúcemu zmluvnú pokutu vo výške ceny objednaného tovaru.
V prípade platby na dobierku, kupujúci uhradí cenu tovaru a ďalšie platby, ktoré znáša podľa týchto VOP a kúpnej zmluvy pred odovzdaním tovaru, o čom mu doručovateľ vydá potvrdenie.
Kupujúci, ktorý je podnikateľom, je povinný (kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľom, je tento postup odporúčaný), aby bezprostredne pri dodaní prekontroloval spolu s dopravcom stav zásielky (počet balíkov, neporušenosť pásky s firemným logom, poškodenie krabice) podľa priloženého prepravného listu. Kupujúci je oprávnený odmietnuť prevzatie zásielky, ktorá nie je v zhode s kúpnou zmluvou tým, že zásielka je napr. neúplná alebo poškodená. Pokiaľ takto poškodenú zásielku kupujúci od prepravcu prevezme, je nevyhnutné poškodenie popísať v odovzdávacom protokole prepravcu.
Za poškodenie zásielky počas dopravy nesie zodpovednosť prepravca.
Na základe vyhotoveného záznamu bude kupujúcemu, po ukončení škodovej udalosti s dopravcom, poskytnutá primeraná zľava alebo náhradný tovar. Ak je zásielka v poriadku kupujúci podpisom preberacieho protokolu dopravcovi potvrdzuje, že zásielku prevzal úplnú a nepoškodenú.
Neúplnú alebo poškodenú zásielku je nutné bezodkladne oznámiť e-mailom na adresu druzina@pacho.sk , následne s dopravcom spísať škodový protokol, ktorý je potom nutný okamžite poslať predávajúcemu prostredníctvom e-mailu, faxu, alebo poštou. Neskoršie reklamácie neúplnosti alebo vonkajšieho poškodenia zásielky nezbavuje práva kupujúceho vec reklamovať, dávajú však predávajúcemu možnosť preukázať, že sa nejde o rozpor s kúpnou zmluvou.
Daňový doklad je zasielaný spolu zo zásielkou alebo elektronickou formou na emailovú adresu zákazníka, ktorú uviedol pri objednávke.
Poštovné a balné podľa cenníka je platné len pre doručenie v rámci SR, pre iné štáty sa stanovuje po vzájomnom odsúhlasení so zákazníkom.
6.Odstúpenie od zmluvy
Odstúpenie od zmluvy kupujúcim, ktorým je spotrebiteľ
V zmysle ustanovenia § 12 zákona O ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji (zákon č. 102/2014 Z. z.) má kupujúci právo od takto uzavretej zmluvy odstúpiť bez uvedenia dôvodu do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru alebo od uzavretia zmluvy o poskytnutí služby, pričom je nevyhnutné, aby bol v uvedenej lehote doručený list o odstúpení od zmluvy predávajúcemu. Toto právo má kupujúci aj v prípade, ak si tovar objednaný prostredníctvom internetu vyzdvihol osobne v priestoroch prevádzky predávajúceho. Odstúpenie a tovar zasielajte na adresu sídla predajcu: PACHO MATRTAJ Z HYBE, s.r.o., Kapitulská 6, 917 00 Trnava.
V prípade, že kupujúci využije právo na vrátenie tovaru, musí tovar kupujúci spotrebiteľ vrátiť úplný, s kompletnou dokumentáciou, nepoškodený, čistý, pokiaľ možno v originálnom obale, v stave a hodnote, v akom tovar prevzal, t.z. bez známok opotrebenia. V prípade, že bude vrátený tovar nekompletný či poškodený, môže predávajúci vrátenú kúpnu cenu znížiť o tomu odpovedajúcu čiastku (v súlade s § 458 ods 1 obč. Z). Zároveň je kupujúci povinný doručiť predávajúcemu tovar spolu s príslušenstvom vrátane dokladu o zaplatení, pokiaľ možno originálnom obale vo forme poistenej zásielky.
Kupujúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy zaslať tovar späť na adresu sídla prevádzkovateľa alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci navrhol, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety tohto bodu týchto obchodných a reklamačných podmienok sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
Kupujúci má právo v rámci tejto lehoty po prevzatí tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode, a to v rozsahu potrebnom na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.
Lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynúť v deň, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak
– tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke a dodávané oddelene, odo dňa prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
– na základe zmluvy tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, odo dňa prevzatia prvého dodaného tovaru.
Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty podľa ust. § 7 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
Samotné vrátenie tovaru bez zaslania oznámenia o odstúpení od zmluvy sa nepovažuje za odstúpenie od zmluvy.
Odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa prechádzajúceho bodu týchto obchodných a reklamačných podmienok musí obsahovať informácie požadované vo formulári odstúpenia od kúpnej zmluvy, najmä identifikáciu kupujúceho, číslo a dátum objednávky, presnú špecifikáciu tovaru, spôsob, akým má predávajúci vrátiť už prijaté plnenie, najmä číslo účtu a/alebo poštovú adresu kupujúceho.
Odstúpením od kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho sa ruší od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca s kúpnou zmluvou, od ktorej kupujúci odstúpil. Od kupujúceho nie je možné požadovať žiadne náklady alebo iné platby v súvislosti so zrušením doplnkovej zmluvy okrem úhrady nákladov a platieb uvedených v ust. § 9 ods. 3, ust. § 10 ods. 3 a 5 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku a ceny za službu, ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby a došlo k úplnému poskytnutiu služby.
Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ak cena tovaru bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom jeho dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a jeho cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť.
Odporúča sa tovar poistiť. Zásielky na dobierku predávajúci nepreberá.
Peniaze za vrátený tovar budú kupujúcemu spotrebiteľovi vrátené najneskôr do 14 dní od doručenia oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy. Okrem prípadov, kedy je odstúpenie od zmluvy výslovne dojednané, nemôže spotrebiteľ odstúpiť od zmlúv:
- na poskytovanie služieb, ak s ich plnením bolo s jeho súhlasom začaté pred uplynutím lehoty 14 dní od prevzatia plnenia
- na dodávku tovaru alebo služieb, ktorých cena závisí na výchylkách finančného trhu nezávisle na vôli predávajúceho
- na dodávku tovaru upraveného podľa priania spotrebiteľa alebo pre jeho osobu, ako aj tovar ktorý podlieha rýchlej skaze, opotrebovaniu alebo zastaraniu
- na dodávku tovarov, ak porušil spotrebiteľ ich originálny obal
- spočívajúcich v hre alebo lotérii
- pri predaji tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený
- predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil
- poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy
- predaj tovaru, ktorý bol v čase po uzavretí zmluvy a prevzatí tovaru od predávajúceho kupujúcemu zmontovaný, zložený alebo použitý takým spôsobom, že jeho opätovné uvedenie do pôvodného stavu predávajúcim nie je možné bez vynaloženia zvýšeného úsilia a zvýšených nákladov, napr. zložený alebo zmontovaný nábytok a pod.
Ak sa rozhodne kupujúci pre odstúpenie v uvedenej lehote, odporúčame pre urýchlenie vybavenie odstúpenia tovar doručiť na adresu predávajúceho spolu s priloženým sprievodným listom s prípadným dôvodom odstúpenia od kúpnej zmluvy (nie je podmienkou), s číslom nákupného dokladu a uvedeným číslom bankového účtu alebo s uvedením, či suma bude vyplatená v hotovosti alebo či bude čerpaná pre ďalší nákup.
Kupujúci znáša náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci súhlasil, že ich bude znášať sám alebo ak si nesplnil povinnosť podľa § 3 ods. 1 písm. i) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
Kupujúci zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Spotrebiteľ nezodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak si predávajúci nesplnil informačnú povinnosť o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý je používaný, poškodený alebo neúplný, zaväzuje sa kupujúci uhradiť predávajúcemu:
– hodnotu, o ktorú sa znížila hodnota tovaru v zmysle ust. § 457 Občianskeho zákonníka v skutočnej výške
– náklady, ktoré vznikli predávajúcemu v súvislosti s opravou tovaru a jeho uvedením do pôvodného stavu kalkulované podľa cenníka pre pozáručný servis tovaru. Kupujúci je povinný v zmysle tohto bodu reklamačných a obchodných podmienok predávajúcemu uhradiť predávajúcemu náhrady najviac vo výške rozdielu medzi kúpnou cenou tovaru a hodnotou tovaru v čase odstúpenia od kúpnej zmluvy.
Kupujúci berie na vedomie skutočnosť, že ak sú s tovarom poskytované darčeky, je darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim uzatvorená s podmienkou, že ak dôjde k využitiu práva spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy, darovacia zmluva stráca účinnosť a kupujúci je povinný spolu s vráteným tovarom vrátiť i s ním súvisiace poskytnuté darčeky. V prípade, že tieto nebudú vrátené späť, budú tieto hodnoty chápané ako bezdôvodné obohatenie kupujúceho.
Stornovať objednaný tovar má zákazník právo do času kým nebude tovar odovzdaný k preprave bez storno poplatku. Stornovanie už vyexpedovanej objednávky je možné, avšak za poplatok vo výške dopravných nákladov uvedených v objednávke.
Odstúpenie od zmluvy kupujúcim, ktorý je podnikateľ
V prípade, že kupujúci je právnická osoba, môže byť kupujúcemu ponúknuté náhradné odstúpenie od kúpnej zmluvy závislé od stavu vráteného tovaru, ušlej záruky a aktuálnej ceny vráteného tovaru. Stav tovaru zhodnotí predávajúci. V prípade, že nedôjde k akceptovaniu podmienok pre obe strany, tovar vráti predávajúci na vlastné náklady späť. Predávajúci má oprávnenie vyfakturovať kupujúcemu prípadné ďalšie vzniknuté náklady. Pri vystavení dobropisu môže byť, za účelom ochrany vlastníckych práv kupujúceho, od kupujúceho vyžadovaný občiansky preukaz (ďalej len OP). Predložením OP kupujúci súhlasí so spracovaním osobných údajov podľa bodu II. (v zmysle §3 zákona 18/2018 Z.z., O ochrane osobných údajov).
Odstúpenie od zmluvy predávajúcim
Ak predávajúci nemôže splniť svoje povinnosti vyplývajúce mu z kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať nie je schopný dodať tovar zákazníkovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v objednávke, predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a zároveň je povinný ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť pre kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy (stornovať objednávku). V prípade, ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy z dôvodov uvedených v tomto bode týchto reklamačných a obchodných podmienok, je predávajúci povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy prevodom na účet určený kupujúcim.
7.Záručné a reklamačné podmienky
Záručné podmienky na tovar sa riadia Reklamačným poriadkom predávajúceho a platnými právnymi predpismi SR. Ako záručný list slúži nákupný doklad.
Predávajúci poskytuje na dodaný tovar záručnú dobu 24 mesiacov* pre spotrebiteľa**, ktorá plynie odo dňa prevzatia tovaru. ak neustanovuje osobitný právny predpis lehotu dlhšiu. Predávajúci môže túto zákonnú lehotu predĺžiť. Dĺžka záručnej doby je vždy vyznačená na záručnom liste (v stĺpci záruka). Záručná doba sa skladá zo zákonnej lehoty (24 mesiacov) a prípadne predĺženej záručnej lehoty. Záručná doba sa ďalej predlžuje o dobu, po ktorú bol tovar v reklamácii. Práva zo zodpovednosti za chyby tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak neboli uplatnené v záručnej dobe.
Keď je kupujúcim spotrebiteľ, v rámci zákonnej záručnej lehoty sa reklamácie riadia zákonom č 40/1964 Zb., Občiansky zákonník a zákonom č. 250/2007 Z.z., o ochrane spotrebiteľa, obidva zákony v platnom a účinnom znení, s prihliadnutím k spresneniam v tomto Reklamačnom poriadku. U predĺženej lehoty sa reklamácie riadia výhradne týmto Reklamačným poriadkom.
* Výnimku môže tvoriť tovar predávaný so zľavou (tovar poškodený, použitý, nekompletný atď. – taká charakteristika je vždy uvedená pri tovare – ak nie je, má sa za to, že sa jedná o tovar nový, nepoškodený a kompletný). Ak je kupujúcim spotrebiteľ a ak ide o veci použité, nezodpovedá predávajúci za chyby zodpovedajúce miere používania alebo opotrebenia, ktoré mala vec pri prevzatí kupujúcim, a práva zo zodpovednosti za chyby veci zaniknú, ak neboli uplatnené do 12 mesiacov odo dňa prevzatia veci kupujúcim. Túto dobu uvedie predávajúci v doklade o predaji veci a dostatočne výrazne i u ponúkaného tovaru a v potvrdení objednávky. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu z dôvodu chyby či nekompletnosti sa záruka nevzťahuje na chyby, pre ktoré bola nižšia cena dohodnutá.
** U vybraných produktov je výrobcom záruka pre kupujúcich, ktorí nie sú spotrebiteľom, obmedzená. Zákonné práva koncového zákazníka (spotrebiteľa) tým nie sú nijako dotknuté, záruka pre neho platí podľa zákona.
Ak má tovar vady, za ktoré predávajúci zodpovedá podľa zákona, majú kupujúci a predávajúci nasledovné práva a povinnosti:
- Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
- Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
Reklamácie tovaru, uplatnené spotrebiteľom vybavuje predávajúci v súlade s príslušnými ustanoveniami zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v platnom znení (ďalej len „ZOS“).
Kupujúci – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na druzina@pacho.sk ), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Zoznam všetkých subjektov ARS nájdete na tejto adrese.
Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm
Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
Kupujúci je povinný prezrieť dodaný tovar bez zbytočného odkladu po jeho dodaní. Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme tovar. V prípade zistenia rozdielu v množstve alebo druhu tovaru, či vady tovaru, za ktorú zodpovedá predávajúci, je kupujúci oprávnený písomne uplatniť nárok zo zodpovednosti za vady u predávajúceho a dodať predávajúcemu tovar za účelom posúdenia vady, alebo rozdielu v množstve alebo druhu tovaru. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí kupujúcim a za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru počas záručnej doby.
Reklamácie alebo sťažnosti možno zasielať na adresu sídla predávajúceho zapísanú v obchodnom registri.
Predávajúci posúdi reklamáciu v zákonom stanovených lehotách.
V prípade vrátenia tovaru nesmie byť po záručnej dobe a nesmie mať poškodený originálny obal.
V prípade oprávnenosti reklamácie predávajúci podľa povahy zistenej vady buď vymení tovar za nový alebo poskytne kupujúcemu zľavu z kúpnej ceny. Ak by nároky kupujúceho z vád tovaru nemohli byť uspokojené žiadnym z týchto spôsobov, má kupujúci právo odstúpiť od zmluvy. K reklamácii je nutné vo všetkých prípadoch predložiť predmetný reklamovaný tovar.
Predávajúci nezodpovedá za žiadne vady tovaru, ktoré boli spôsobené konaním alebo opomenutím kupujúceho.
V prípade uznania reklamácie a vrátenia peňazí za poškodený tovar sa predajca zaväzuje uhradiť sumu za tovar, nie však za poštovné. Za poštovné je zodpovedný kupujúci.
8.Záverečné ustanovenia
Tieto Všeobecné obchodné podmienky sú platné, záväzné a účinné odo dňa ich zverejnenia na internetovej stránke predávajúceho a rušia predchádzajúce znenia VOP. VOP platia v tom rozsahu a znení v akom sú uvedené na internetovej stránke predávajúceho v deň odoslania objednávky kupujúcim.
Predávajúci si vyhradzuje právo zmeniť znenie týchto VOP bez predchádzajúceho upozornenia. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto VOP je splnená umiestnením na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho, t.j. www.pachomatrtaj.sk .
Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná vo forme e-mailových správ.
Kupujúci zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto VOP prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí. Tieto VOP nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy.
Bezpečnosť a ochrana osobných údajov
Pri zaobchádzaní s údajmi sa zaväzujeme riadiť zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov a Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zaručuje smernica 9/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov)
Prehlásenie o ochrane osobných údajov
Spoločnosť PACHO MATRTAJ Z HYBE, s.r.o., prevádzkovateľ internetového obchodu www.pachomatrtaj.sk, vyhlasuje, že akékoľvek osobné údaje sú považované za striktne dôverné a je s nimi zaobchádzané v súlade s vyššie uvedeným zákonom. V žiadnom prípade neposkytujeme tieto dáta tretím stranám.
Aké údaje zhromažďujeme?
Pre realizáciu obchodnej transakcie od Vás potrebujeme poznať meno (prípadne meno firmy, IČO a kontaktnú osobu), adresu (fakturačnú a prípadne dodaciu), telefonický a mailový kontakt. Ďalej už evidujeme Vaše obchodné transakcie u nás.
K čomu slúžia údaje?
Všetky dáta v e-shope www.pachomatrtaj.sk sú dostupné bez zadávania akýchkoľvek údajov – obchodné podmienky, návod ako nakupovať, ceny a popisy produktov, hodnotenia a pod. Pre realizáciu objednávky a dodanie tovaru na Vami určené miesto s Vami potrebujeme komunikovať a poznať vyššie uvedené informácie. Tie s Vašim súhlasom získame natrvalo alebo dočasne pri Vašej registrácii.
Ako môžeme existenciu týchto dát ovplyvniť?
Po prihlásení sa do e-shopu www.pachomatrtaj.sk môžete tieto údaje upravovať alebo mazať. V prípade, že chcete Vašu registráciu zrušiť a doposiaľ ste u nás nenakúpili, postačí poslať e-mail na druzina@pacho.sk.
Nižšie nájdete informácie o tom, ktoré osobné údaje sú získavané pri návšteve a využívaní služieb eshopu, za akým účelom sú tieto údaje využívané a aké sú ďalšie podmienky ich spracúvania.
I. Najdôležitejšie informácie v skratke
1. Vždy budeme postupovať podľa platných zákonov: Aby sme vám mohli poskytnúť všetky služby, potrebujeme o vás vedieť základné informácie. Niektoré z nich majú povahu osobných údajov. Pri narábaní s nimi budeme vždy dodržiavať všetky platné zákony a zásady pri spracúvaní osobných údajov.
2. Vaše osobné údaje uchovávame bezpečne: Údaje o Vás sú umiestnené v chránenej databáze. Pri nákupe používame šifrované spojenie, aby žiaden z údajov neunikol pri presune od Vás k nám a naopak.
3. Neukladáme údaje o platobných kartách: Pri platbe za tovar neukladáme žiadne údaje na naše servery, každá transakcia prebieha výhradne na stránkach banky, dostávame len informáciu o stave spracovania platby.
4. Informácie o Vás nezverejňujeme a neposkytujeme tretím stranám: Vaše osobné údaje nezverejňujeme, nesprístupňujeme a neposkytujeme žiadnym iným subjektom, s výnimkou zmluvných sprostredkovateľov, s ktorými je spolupráca nevyhnutná pre správne vybavenie Vašej objednávky a to na základe prísnych pravidiel, ktorých dodržiavanie kontrolujeme u sprostredkovateľa na zmluvnom základe a v presne určenom rozsahu.
5. Údaje o Vás môžete meniť a vymazať: Vo Vašom účte môžete kedykoľvek editovať informácie, ktoré máme o Vás uložené alebo svoj profil vymazať. Taktiež sa môžete kedykoľvek odhlásiť zo zasielania nášho newslettera (informačný bulletin resp. leták o novinkách a akciách).
6. Kontaktné údaje zodpovednej osoby: druzina@pacho.sk, +421 (0) 905 200 501. Vaše práva v súvislosti s osobnými údajmi: Máte právo na (i) prístup k Vašim osobným údajom; (ii) korekciu nesprávnych osobných údajov, (iii) obmedzenie (blokovanie) spracúvania osobných údajov; (iv) namietanie spracúvania Vašich osobných údajov; (v) právo na vymazanie osobných údajov; (vi) presun osobných údajov; (vii) podanie návrhu na začatie konania na Úrade na ochranu osobných údajov SR.
II. Získavanie, spracovanie a použitie osobných údajov
a) Osobné údaje, ktoré nám poskytujete pri nákupe
Pre vybavenie Vašich objednávok a riadne plnenie kúpnej zmluvy potrebujeme tieto údaje: Vaše meno a priezvisko, adresu (fakturačnú a dodaciu), e-mail a telefonický kontakt. Bez poskytnutia týchto osobných údajov nie je možné uzatvorenie zmluvy a vybavenie Vašej objednávky. Tieto údaje sú Vami poskytnuté na právnom základe zmluvy za účelom vybavenia Vami zadanej objednávky v e-shope. Doba, počas ktorej uchovávame osobné údaje je daná v osobitných právnych predpisoch v súvislosti s obchodnou, účtovnou a daňovou dokumentáciou a našimi internými predpismi na spracovanie a archiváciu dokladov (registratúrny plán) a je v dĺžke 11 rokov. Vaša e-mailová adresa slúži ako identifikátor (pre prihlásenie do užívateľského účtu), a zároveň ako komunikačný prostriedok. Na zadanú e-mailovú adresu Vám bude zaslané potvrdenie objednávky, ako aj informácie o priebehu doručovania tovaru od prepravcu. V našom e-shope nezadávate žiadne informácie, ktoré by sa priamo týkali informácií o Vašich platobných prostriedkoch (bankových účtoch alebo platobných kariet). Všetky v súčasnosti ponúkané formy elektronického bankovníctva (platby cez internet) sú realizované priamo na stránkach banky, ktorá nám poskytne iba informáciu o úspešnosti či neúspešnosti platby. V rámci spracovania objednávky a plnenia kúpnej zmluvy sú údaje poskytované sprostredkovateľovi – na im zmluvným poskytovateľom služieb – prepravným spoločnostiam. Údaje sú sprostredkovateľmi použité výhradne na účely plnenia kúpnej zmluvy. Iné poskytovanie Vašich údajov tretej strane nie je uskutočnené a tieto údaje nepodliehajú automatizovanému individuálnemu rozhodovaniu alebo profilovaniu.
b) Osobné údaje, ktoré nám poskytujete pri registrácii
Prostredníctvom registrácie si môžete založiť heslom chránený používateľský účet. Tým získavate priamy prístup k Vašim, u nás uloženým údajom a zároveň môžete nahliadnuť do Vašich otvorených alebo vybavených objednávok, spravovať Vaše osobné údaje uložené v používateľskom účte, ako aj nastavenie zasielanie newslettera. Pri založení používateľského účtu budú spracúvané osobné údaje v rozsahu meno a priezvisko, adresa (fakturačná a dodacia), e-mail a telefonický kontakt. Tieto údaje sú Vami poskytnuté na právnom základe súhlasu, za účelom zjednodušenia vybavenia objednávky alebo prehľadu uskutočnených objednávok. Doba, počas ktorej uchovávame osobné údaje je v dĺžke 10 rokov. V rámci spracovania informácií o používateľskom účte sú údaje poskytované sprostredkovateľom: zmluvnému technickému partnerovi na správu e-shopu. Iné poskytovanie Vašich údajov tretej strane nie je realizované. Uložené údaje používateľského účtu sú automatizovane spracúvané – zhromažďované, agregované a vyhodnocované na účel spracúvania Vášho nákupného správania (ako napr. údaje o tom, ktoré tovary ste si na stránke prezreli, alebo ktoré tovary ste nakúpili) a na zobrazovanie personalizovaného obsahu na stránkach e-shopu (ako napr. individuálne kupóny s výhodami, mimoriadne ponuky a akcie, naše servisné služby a ďalšie informácie). Ak si takéto spracúvanie vašich údajov neželáte, môžete Váš používateľský účet kedykoľvek vymazať v sekcii „Môj profil“ a realizovať nákupy bez registrácie.
c) Osobné údaje za účelom marketingového použitia
V prípade, že pri registrácii alebo inak udeleným súhlasom, napríklad potvrdením účasti v súťaži, si vyžiadate zasielanie aktuálnych marketingových informácií o nových produktoch, zľavách a akciách na ponúkané tovary a služby, ich poskytovanie sa uskutoční zasielaním newslettera na Vami zadanú e-mailovú adresu.
O zrušenie tejto služby môžete požiadať priamo v spodnej časti zaslaného e-mailu newslettera (kliknutím na odkaz „Odhláste sa z nášho newslettera“ alebo nastavením súhlasu s jeho zasielaním v používateľskom účte).
d) Údaje, ktoré získavame automaticky
Automaticky môžeme zbierať rôzne údaje, ktoré slúžia pre analýzu e-shopu. Medzi tieto údaje patrí IP adresa, dátum a čas kedy ste využili naše služby, hardvér, softvér, typ použitého mobilného zariadenia alebo internetový prehliadač, ktorý využívate a informácie o Vašom počítačovom operačnom systéme, ako napríklad verzia aplikácie a nastavenie jazyka. Môžeme tiež zhromažďovať údaje o kliknutiach a o stránkach, ktoré sa Vám zobrazili. Tieto štatistické údaje získavané počas Vašej návštevy e-shopu nemôžu byť priamo alebo nepriamo spojené s konkrétnou osobou – neevidujeme a nepriraďujeme k nim žiadny osobný údaj – nie sú preto považované za osobné údaje, a nevzťahujú sa na ne predpisy o ochrane osobných údajov.
e) Remarketing
Naša spoločnosť využíva funkciu „Remarketing“ od spoločnosti Google, ktorá zaznamenáva pohyb zákazníka v rámci e-shopu a následne na iných stránkach zobrazuje zákazníkovi reklamy našej spoločnosti relevantné k jeho návšteve. Pri tejto činnosti nedochádza z našej strany ako prevádzkovateľa k zaznamenávaniu osobných údajov alebo iných údajov okrem informácií o navštívených stránkach na našom e-shope. Informácie o Vašom pohybe na našej stránke sa ukladajú vo Vašom internetovom prehliadači a spoločnosť Google ich načítava pri návšteve iných stránok za účelom výberu reklám. Toto nastavenie zobrazovania môžete zrušiť na stránkach spoločnosti Google alebo podľa návodu na stránke Network Advertising Initiative (v angličtine). Predvoľby zobrazovaných reklám môžete zmeniť na stránkach spoločnosti Google.
f) Cookies
Súbory cookies sú malé textové súbory, ktoré pri návšteve webovej stránky ukladá prehliadač vo Vašom počítači alebo na prehliadanom zariadení. Súbory cookies nepoškodzujú Váš počítač a nemôžu byť priradené konkrétnej osobe, neobsahujú žiadne osobné údaje a nie je možné ich použiť na zhromažďovanie Vašich osobných údajov. Súbory cookies umožňujú webovej stránke rozpoznať zariadenie používateľa a zapamätať si určité informácie o Vašich reláciách počas Vášho pripojenia. Záznamy súborov cookies si pamätajú typ používaného prehliadača alebo nastavenia (napríklad jazyk), ktoré ostávajú Vašimi predvolenými nastaveniami pri opakovanej návšteve e-shopu. Jednotlivé stránky e-shopu používajú záznamy súborov cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby. Na našich internetových stránkach e-shopu používame nasledovné typy záznamov súborov cookies: 1. nevyhnutné záznamy súborov cookies – tieto záznamy súborov cookies sú potrebné pre prevádzku na ich webových stránok e-shopu a patria sem napríklad záznamy cookies, ktoré Vám umožňujú prihlásiť sa do bezpečných sekcií nášho e-shopu; 2. výkonové záznamy súborov cookies – tieto záznamy súborov cookies nám umožňujú analyzovať, akým spôsobom pracujete s našimi stránkami, čo môžeme použiť na zlepšenie a zjednodušenie použiteľnosti webových stránok nášho e-shopu. Údaje, ktoré tieto súbory cookies zbierajú, sú agregované a anonymné; 3. funkčné záznamy súborov cookies – tieto záznamy súborov cookies si pamätajú Vašu voľbu za účelom zlepšenia Vášho používateľského komfortu. Tým umožnia webovej stránke e-shopu prispôsobiť obsah pre Vás alebo zapamätať si Vaše preferencie, napríklad voľbu jazyka. Údaje, ktoré tieto súbory cookies zbierajú, Vás osobne neidentifikujú.
III. Nesúhlas s použitím údajov, ich zmena a vymazanie
Máte právo kedykoľvek odvolať svoj súhlas so spracúvaním údajov s účinnosťou do budúcna. Svoj používateľský účet môžete kedykoľvek zmazať v sekcii „Môj profil“ a odhlásiť sa z odberu newslettera prostredníctvom odkazu na odhlásenie z odberu. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracúvania údajov vykonaného na základe tohto súhlasu pred jeho odvolaním. Odvolanie súhlasu je účinné dňom jeho doručenia. Okrem toho budú uložené osobné údaje vymazané, ak sa rozhodnete svoj súhlas odvolať, ak údaje spracúvané za účelom dosiahnutia určitého účelu nie sú ďalej potrebné alebo ak je ukladanie z akýchkoľvek zákonných dôvodov neprípustné. Môžete požiadať o výpis evidovaných osobných údajov, zmenu alebo vymazanie svojich osobných údajov písomne e-mailom na adrese druzina@pacho.sk.
IV. Práva dotknutých osôb
Ako dotknutá osoba poskytujúca osobné údaje máte na základe písomnej žiadosti, telefonicky, osobne alebo e-mailom u prevádzkovateľa právo na: a) prístup k svojim osobným údajom; b) editovanie osobných údajov; c) vymazanie alebo obmedzenie spracovania svojich osobných údajov; d) namietanie spracovania svojich osobných údajov; e) prenosnosť osobných údajov; f) podanie návrhu na začatie konania na Úrade na ochranu osobných údajov SR, Hraničná 12, 820 07 Bratislava 27.